گوشی موبایل شیاومی مدل می مکس 64 گیگابایت

 

این روزها طرفداران گوشی‌هایی با نمایشگر بزرگ زیاد شده‌اند. کمی قبل‌تر شرکت‌ها سعی می‌کردند که صفحه‌نمایش گوشی‌هایشان از 5.5 اینچ بزرگ‌تر نشود؛ اما این مثل یک قرارداد نبود که شرکت‌ها به انجام آن پایبند باشند. شرکت‌های مختلف سعی کردند با افزایش اندازه‌ی نمایشگر‌ها، احتمال خریده شدن گوشی‌هایشان را هم بیشتر کنند. گوشی «شیائومی می مکس» (Xiaomi Mi Max) از همین سری گوشی‌هاست که با نمایشگر بزرگش، سخت‌افزار قدرتمند و باتری پرظرفیتی هم دارد. تمام این موارد کنار هم این گوشی را برای هر کاربردی مناسب کرده‌اند.

اگر به نمایشگری بزرگ نیاز دارید، مکس همان گوشی است که دنبالش بودید.

نمایشگری با اندازه‌ی 6.4 اینچ که رزولوشن 1920 در 1080را نمایش می‌دهد، برای این گوشی انتخاب شده است. البته شاید تراکم پیکسلی این نمایشگر در حد گوشی‌های پرچم‌دار  نباشد؛ اما برای این بازه‌ی قیمتی مناسب است و باید اطمینان داشته باشید در حالت معمولی نمی‌توانید پیکسل‌های نمایشگر را ببینید. حتی اگر فکر می‌کنید کم بودن تراکم پیکسلی آزارتان می‌دهد؛ باید به این فکر کنید که نمایشگر می مکس برای دیدن فیلم، بازی کردن و وب‌گردی از انتخاب‌های خوب بازار به شمار می‌آید. همچنین زاویه‌ی دید مناسب و روشنایی مطلوب این نمایشگر ثابت می‌کند که مکس تنها نمایشگر بزرگی ندارد؛ بلکه به کیفیت آن هم اهمیت داده است.  

طراحی و ساخت

اندازه‌ی بزرگ نمایشگر مکس باعث شده تا نسبت اندازه‌ی طول به عرض این گوشی کمتر از دیگر موبایل‌های معمولی باشد. مکس کمی پهن‌تر از یک گوشی معمولی است و اگر دست‌های کوچکی دارید شاید برای در دست گرفتنش دچار مشکل شوید. با تمام این تفاصیل، اگر هدف‌تان رسیدن به صفحه‌نمایش بزرگ است، باید با این ابعاد بزرگ و وزن زیاد کنار بیایید.  

قاب پشتی گوشی ساده و از جنس آلومینیوم ساخته شده است. برای آنتن‌دهی بهتر، شیائومی از دو قطعه‌ی پلاستیکی در بالا و پایین این تکه‌ی فلزی استفاده کرده است . دوربین اصلی به همراه فلش روی قسمت پلاستیکی بالایی قرار گرفته و ضخامت 7.5 میلی‌متری مکس، باعث نشده که این دوربین برآمده باشد. حسگر اثرانگشت دقیقا وسط قاب پشتی قرار گرفته و هنگامی که گوشی را در دست گرفته‌اید، دسترسی به آن ساده است. اما هنگامی که گوشی روی میز باشد کلا به این حسگر دسترسی ندارید!

لبه‌های قاب پشتی گرد طراحی شده‌اند تا در دست گرفتن گوشی با توجه به ابعاد بزرگش ساده باشد. بر خلاف شرکت‌های دیگر، شیائومی رنگ پلاستیک و فلز قاب پشتی را یکنواخت و شبیه به هم انتخاب کرده تا پلاستیک‌های روی قاب پشتی زیاد جلب توجه نکنند.

قاب جلویی هم ساده است و هیچ مورد خاصی و جالب توجهی ندارد که وجه تمایزی بین این گوشی با سایر گوشی‌های بازار باشد. خیلی از طراحان ترجیح داده‌اند تا کلید‌های کنترلی زیر نمایشگر را به داخل صفحه‌نمایش انتقال دهند تا هم از تمام قاب جلویی برای قرار دادن نمایشگر استفاده کنند و هم ابعاد گوشی آن‌قدرها هم زیاد نشود؛ اما شیائومی ترجیح داده که کلید‌های کنترلی زیر نمایشگر باشند تا از تمام این فضا برای نمایش محتویات استفاده کنند. لبه‌های گوشی هم تا جایی که امکان داشته صاف و صیقلی در عین حال برش خورده طراحی شده‌اند تا در دست گرفتن ساده گوشی را به کابوسی تبدیل نشود.

سخت‌افزار، سیستم‌عامکل و کارایی

شیائومی مکس قدرت سخت‌افزاری خود را از تراشه‌ی اسنپدراگون 650 که دو پردازنده‌ی چهار هسته‌ای Cortex-A72 و Cortex-A53 روی خود دارد، می‌گیرد. همچنین یک رم سه گیگابایتی این مجموعه را همراهی می‌کند و عملکردی خوب و روانی برای این گوشی به همراه دارد. به‌طورکلی می‌توان تراشه‌ی اسنپدراگون 650 را نسخه‌ی به‌روزتر اسنپدراگون 808 دانست. با این مجموعه‌ی سخت‌افزاری در کنار 32 گیگابایت حافظه‌‌ی داخلی باید از مکس انتظار داشت هر بازی یا برنامه‌ای که روی آن نصب شود و آن را به راحتی اجرا کند. پردازنده‌ی مرکزی شش هسته‌ای مکس، قدرتی معادل با پردازنده‌های تاپ بازار ندارد، اما برای چنین بازه‌ی قیمتی مطلوب به نظر می‌رسد و در اجرای هر چیزی که در سر دارید کم نمی‌آورد. مکس دو شیار سیم‌کارت دارد، همچنین در این گوشی در کنار سیم‌کارت می‌توان از کارت حافظه‌ی جانبی microSD هم استفاده کرد. در کنار دیگر قابلیت‌های معمول این گوشی، می‌توان به پشتیبانی از OTG اشاره کرد.

شیائومی ترجیح داده تا برخلاف گوشی‌های جدیدش، در این گوشی از همان پورت microUSB استفاده کند و ترجیح نداده تا از درگاه بازگشت‌پذیر و با سرعت شارژ بالای USB Type C در مکس استفاده کند. ابعاد بزرگ اگر کنترل ساده‌ی گوشی را تحت تاثیرش قرار ‌دهد؛ در عوض شیائومی به‌خوبی از این فضا استفاده کرده و آن را با باتری 4850 میلی‌آمپر ساعتی پر کرده تا این گوشی بتواند با یک بار شارژ تا 3 روز و نیم استفاده‌ی ترکیبی را دوام آورد. اما باید به خاطر استفاده نکردن از فناوری شارژ سریع کمی شیائومی را ملامت کرد؛ چرا که زمان زیادی را باید صرف کنید تا باتری این گوشی را کامل شارژ کنید.

برای می مکس، اندروید مارشمالو به همراه رابط کاربری MIUI 7.0 در نظر گرفته ‌شده است. ترکیب این رابط کاربری و اندروید خالص در کنار سه گیگابایت رم باعث شده هیچ کم‌و‌کاستی در حرکت بین منو‌ها و اجرای برنامه‌های پیش‌فرض به چشم نخورد و همه‌چیز کاملاً روان و سبک باشد. البته اشاره به این نکته هم ضروری به نظر می‌رسد که، استفاده از رابط کاربری اختصاصی شیاومی که طراحی و عملکرد مخصوص به خود را دارد کار با این محصول را به تجربه‌ای لذت‌بخش تبدیل کرده است. اگرچه این رابط کاربری تک لایه‌ای است اما بسیار مرتب و سازمان‌یافته عمل می‌کند. یکی دیگر از قابلیت‌های مهم این نسخه «فروشگاه تم» (Theme Store) است. در این نسخه کاربر علاوه بر تصاویر پس‌زمینه و رنگ تم می‌تواند آیکون‌ها، انیمیشن‌ها، فونت‌ها و حتی زنگ‌ تماس‌ها را موقع خرید یا تعویض تم جدید به‌دلخواه تغییر دهد.

دوربین

دوربین سلفی هم با توجه به سنسورش تصاویر خوبی ثبت می‌کند و می‌توان امیدوار بود که در نور مطلوب، بتوانید تصاویر سلفی شفاف، روشن و با کیفیت ثبت کنید.

 

روی قاب پشتی گوشی غول‌پیکر شیاومی سنسوری 16 مگاپیکسلی ساخت سونی مجهز به فلاش Dual Tone LED و روی قاب جلوی آن هم سنسوری 5 مگاپیکسل تعبیه شده است. با سنسور 16 مگاپیکسلی دوربین اصلی می مکس می‌توانید با سرعت 30 فریم بر ثانیه و رزولوشن 4K فیلم‌برداری کنید درحالی‌که سنسور دوربین سلفی امکان فیلم بردی با رزولوشن Full HD را با همین سرعت فراهم می‌کند. بر خلاف گوشی کوچک‌تر همین سری یعنی می5، مکس به لرزش‌گیر اپتیکال تصویر مجهز نیست و این مورد می‌تواند برای چنین دوربینی، ضعف به‌شمار بیاید.

با توجه به امکان فیلم‌برداری با وضوح 4K و Full HD در این گوشی موبایل شما به عنوان کاربر نمی‌توانید به‌صورت صحنه آهسته فیلم‌برداری کنید؛ برای ثبت صحنه آهسته باید در تنظیمات دوربین به‌وضوح HD تغییر وضعیت داده و به فیلم‌برداری بپردازید. شاید بتوان این مسئله را در دسته نقاط ضعف می مکس قرار داد چراکه شرکت تولیدکننده باید امکان تغیر وضعیت وضوح تصویر را به‌صورت پیش‌فرض در محصول خود قرار دهد. یکی دیگر از نقاط ضعف دوربین می مکس عملکرد کند آن به هنگام فوکوس است.

درمجموع دوربین شیاومی می 5 را می‌توان دوربینی باکیفیت دانست که در نور مناسب می‌تواند تصاویری روشن، رنگی و شفاف ثبت کند. تصاویری که در نور کم گرفته شده‌اند، کلوز آپ‌ها و ویدیوهای ضبط شده و عکس‌های سلفی همگی از وضوح و کفیت بالایی برخوردار هستند. شاید دوربین می 5 نتواند با دوربین محصولاتی همچون گلکسی اس 7 اج و آیفون 6 اس پلاس رقابت کند اما برای عکاسی روزمره بسیار مناسب خواهد بود.

جمع‌بندی

اگر به نمایشگر‌های بزرگ علاقه دارید و از موبایل‌تان برای امور معمول‌تان استفاده می‌کند، شیائومی می مکس همان چیزی است که دنبالش بودید. در کنار این نمایشگر 6.4 اینچی بزرگ، دوربین‌هایی با سنسور‌های 16 و 5 مگاپیکسلی، سخت‌افزار قدرتمند بر پایه‌ی تراشه‌ی جدید اسنپ‌دراگون 650 به همراه سه گیگابایت رم همه‌ امکانات را برای در اختیار داشتن موبایلی مطلوب را برای شما فراهم کرده‌اند. همچنین حسگر اثرانگشت و باتری 4850 میلی‌آمپر ساعتی در کنار اندروید مارشمالو و رابط کاربری ساده و سبک، شانس خرید این گوشی را بالا می‌برند.

 
 
 
 

http://sellplace.wopress.ir/wp-content/uploads/sites/35/2016/12/telephone_buy.gif