Xiaomi MI4 16 GB

گوشی موبایل شیاومی مدل Mi 4 ظرفیت 16 گیگابایت

 

برند معروف، هنگام انتخاب کالا چقدر برای شما اهمیت دارد؟ برای‌تان اهمیت دارد با چه برندی کالا می‌خرید یا هنگام خرید فقط به قیمت و مشخصات گوشی‌ها دقت می‌کنید؟

 

شاید برند مثل مشخصات سخت‌افزاری یا بازه‌ی قیمت روی انتخاب گوشی موثر نباشد، اما برای بسیاری از مهم‌ترین عوامل در انتخاب گوشی است. در نهایت چیزی که ما را به سمت انتخاب گوشی هل می‌دهد، امکاناتی و قابلیت‌هایی است که از این گوشی انتظار داریم و می‌خواهیم خصوصیاتی را داشته باشند که برای از اهمیت بیشتری برخوردارند تا نیاز‌های‌مان را به‌وسیله‌ی آن‌ها رفع کنیم.

 

برند شیائومی در ذهن بسیاری به‌عنوان اپل آسیا شناخته می‌شود، شرکتی که چند سالی می‌شود در حال تولید محصولات دیجیتال است. تمام محصولات این شرکت از موارد اولیه‌ی درجه‌یک ساخته می‌شوند و طراحی‌های زیبا و ساده‌ای دارند. چند سالی می‌شود که لوازم جانبی گوشی، ترازوی هوشمند، کیت هوشمند حفاظت از خانه، مچ‌بند‌های سلامتی، تبلت‌ها، هندزفری، اسکوتر، تصفیه‌کننده‌ی هوا، اسپیکر، دوربین‌های ورزشی، لامپ‌های هوشمند، تلویزیون و در انتها گوشی‌های این شرکت چینی موردتوجه علاقه‌مندان قرار دارند. در بین تمام کالاهای این شرکت، گوشی‌های شیائومی با توجه به سخت‌افزار قدرتمند و طراحی زیبایی که دارند از بازه‌ی قیمت بسیار مناسبی برخوردارند؛ اما برخلاف دیگر شرکت‌های چینی، این قیمت پایین روی کیفیت گوشی‌ها تاثیر ندارد.

 

گوشی «شیائومی می 4» (Xiaomi Mi 4) از جمله محصولات با کیفیت و زیبای این شرکت چینی است که شکل و شمایلی‌اش شبیه به آیفون 5 است، نمایشگری با تراکم پیکسلی بالا برای دیدن فیلم و وب‌گردی، سخت‌افزاری قدرتمند برای انجام بازی‌های HD، دوربینی که تصاویر سلفی با کیفیت ثبت می‌کند و باتری با ظرفیتی عالی دارد.

 

مهم است که خریداران برای یک شرکت چقدر اهمیت داشته باشند. شیائومی با قرار دادن نمایشگری با رزولوشن full HD، تراکم 441 پیکسل بر اینچ و اندازه‌ی 5 اینچی این مقدار اهمیت را به کاربران شیائومی Mi4 به‌خوبی نشان داده است. شیائومی، تمام ویژگی‌هایی که یک نمایشگر برای رسیدن به درجه‌ی عالی نیاز دارد را برای نمایشگر Mi4 در نظر گرفته است. حتی این نمایشگر را به بهترین نحو ممکن با فناوری شیشه‌ی یک‌تکه ساخته است. مجهز شدن به حسگر سنجش نور محیط در کنار پنلی که از فناوری IPS بهره می‌برد، به نمایشگر Mi4 کمک می‌کنند تا بهترین بازده را در تمام شرایط نوری و محیطی داشته باشد. مثل بسیاری از گوشی‌ها در بخش تنظیمات صفحه‌نمایش، گزینه‌هایی برای تغییر حالت نمایش رنگ‌ها در نمایشگر Mi4 در نظر گرفته‌شده که به بهتر دیدن محتویات، کمک به سزایی می‌کنند.

در مجموع برای چنین بازه‌‌ی قیمتی، نمایشگر Mi4 عالی است و می‌تواند تمام خواسته‌ها و نیاز‌هایی که یک کاربر از نمایشگر گوشی‌اش در سر دارد را برآورده کند.

برای در اختیار داشتن سخت‌افزاری که بتواند بازی‌های HD را با کیفیت قابل‌قبول اجرا کند، باید مبلغ زیادی بپردازیم. اما با خریدن Mi4 خیال‌تان از داشتن سخت‌افزاری قدرتمند برای بازی‌ کردن، راحت می‌شود. استفاده از اسنپ‌دراگون 801 به همراه سه گیگابایت رم به Mi4 قدرت اجرای هر بازی یا برنامه‌ای را داده است.

در مقابل استفاده از اندروید 4.4 معادلات را کمی به هم می‌ریزد، پس‌ازاین گوشی انتظار نداشته باشید تا تمام بازی‌های موجود را اجرا کند. این عدم توانایی به سخت‌افزار گوشی مربوط نمی‌شود؛ بلکه بسیاری از بازی‌ها و برنامه، دیگر روی نسخه‌های قدیمی اندروید اجرا نمی‌شوند یا اگر اجرا می‌شوند کارایی لازم را ندارند.

در عوض رابط کاربری شیائومی تا دل‌تان بخواهد عالی و ساده طراحی‌شده است. رابط کاربری شیائومی روان، سریع، کارآمد و زیبا طراحی‌شده و قابلیت‌های بی‌شماری را به اندروید پیش‌فرض آورده است. می‌توان گفت رابط کاربری اختصاصی شیائومی که با نام MIUI شناخته می‌شود، چیزی از اندروید باقی نگذاشته و تمام قسمت‌ها را به طرز جالب‌توجهی تغییر داده تا امکاناتی که گوگل از قرار دادن آن‌ها در اندروید امتناع کرده را جبران کرده باشد. استفاده از رنگ‌های جذاب، امکان تعویض آیکون‌ها، استفاده‌ی کم از منابع سیستم و باتری، امکان تغییر تم اصلی و جایگزینی آن با صدها تم که به‌صورت اختصاصی برای شما ساخته‌شده‌اند و از همه‌ مهم‌تر برنامه‌های پیش‌فرض بسیار کارآمد از ویژگی‌های استثنایی در MIUI هستند. جالب است بدانید، قبل از ورود گوشی‌های شیائومی به بازار، رام اختصاصی این شرکت برای بسیاری از گوشی‌های اندرویدی عرضه می‌شد که از محبوبیت نسبتا بالایی هم برخوردار بود.

متاسفانه نمی‌توانید با Mi4 به اینترنت نسل چهارم متصل شوید و خبر بدتر اینکه در بازاری که گوشی‌های بسیاری دو سیم‌کارت دارند، Mi4 تنها از یک سیم‌کارت پشتیبانی می‌کند. حافظه‌ی داخلی هم فقط 16 گیگابایت است و خبری از امکان استفاده از کارت حافظه‌ی جانبی نیست. در عوض امکان استفاده از OTG وجود دارد که می‌تواند تا حدی کمبود کارت حافظه‌ی جانبی را جبران کند. امکان گوش دادن به رادیوی FM، استفاده از فناوری‌هایی مثل بلوتوث و Wi-Fi هم برای کاربران این گوشی فراهم‌شده است.

این روزها استفاده از شیشه و فلز در ساخت گوشی به امری عادی تبدیل‌شده است؛ اما نوع استفاده از این شیشه و فلز مهم است. شیا‌ئومی Mi4 هم از بدنه‌ی اصلی فلزی ساخته‌شده است. برخلاف گوشی‌های دیگر که مثل آیفون 4 در هر دو قاب پشت و جلویی از شیشه‌های محافظ استفاده کرده‌اند؛ شیائومی استفاده از پلاستیک را برای قاب پشتی Mi4 ترجیح داده است. شاید این به خاطر قرار دادن قوس خفیفی باشد که روی قاب پشتی برای کنترل ساده‌تر به وجود آمده است. قاب پشتی براق است و به نظر نمی‌رسد که مقاومت بالایی در برابر خط‌و‌خش داشته باشد. اما هیچ پستی‌وبلندی روی آن دیده نمی‌شود و با توجه به قوس کمی که دارد، کنترل گوشی با یک دست را ساده کرده است.

قاب جلویی هم ساده طراحی‌شده، برای ساخت نمایشگر Mi4 از فناوری شیشه‌ی یک‌تکه استفاده‌شده تا فاصله‌ی نمایشگر تا سطح خارجی گوشی به کم‌ترین حالت ممکن برسد. در این فناوری لایه‌ی موجود بین صفحه‌ی لمسی و صفحه‌نمایش حذف می‌شود که با نگاه به آن، احساس اینکه نمایشگر روی قاب اصلی قرارگرفته به شما دست می‌دهد. کلید‌های لمسی کنترلی زیر نمایشگر نور پس‌زمینه دارند. برای کلید‌های کنترل صدا و روشن/خاموش هم روی قاب اصلی فلزی مکان مناسبی انتخاب‌شده که اصلا امکان ندارد آن‌ها را به‌صورت تصادفی فشار دهید. با توجه به فلزی بودن قاب اصلی و باتری 3050 میلی‌آمپری، Mi4 تنها 149 گرم وزن دارد.

با همه‌ی این توضیحات، در دست گرفتن Mi4 ساده است و کنترل‌اش با یک دست دشوار نیست. البته نباید انتظار هم داشته باشید بتوانید با یک دست به تمام نقاط نمایشگرش دسترسی داشته باشید.  

 

 

در روزهایی که گرفتن عکس‌های سلفی در مقایسه با عکس‌های معمولی درخواست بالاتری را به خود اختصاص داده‌اند؛ شیائومی هم سعی کرده خود را با شرایط وفق دهد. سنسوری 8 مگاپیکسلی نشان‌دهنده‌ی‌ اهمیتی است که شیائومی برای دوربین سلفی قائل است. در کنار عدد مگاپیکسل، عدد دریچه‌ی دیافراگم هم نشان می‌دهد که شیائومی، تمام تلاش خود را به کار بسته تا شما بتوانید با Mi4 بهترین تصاویر سلفی را ثبت کنید. با دریچه‌ی دیافراگم f/1.8، دوربین سلفی Mi4، نور بیشتری جذب می‌کند و نتیجه‌ی این جذب نور بیشتر، تصاویری با روشنایی مناسب و شفافیت مطلوب هستند.

تصاویر دوربین سلفی در مقایسه با دوربین اصلی کیفیت بهتری دارند. رنگ‌ها دقیقا همان چیز‌هایی هستند که در واقعیت دیده می‌شوند، همچنین اعوجاج در گوشه‌ها دیده نمی‌شود و خبری هم از نویز در تصاویر سلفی نیست.

هر دو دوربین می‌توانند، ویدیو‌هایی با رزولوشن full HD و سرعت 30 فریم بر ثانیه ثبت کنند.

دوربین اصلی سنسوری 13 مگاپیکسلی دارد. شیائومی، برای سنسور دوربین اصلی Mi4 هم کم‌کاری نکرده است. سنسوری که دریچه‌ی دیافراگم f/1.8 و سایز '' 1/3دارد، باید بتواند تصویر شفاف و کم‌نظیری ثبت کند. البته حسگری که هر پیکسل از آن در حدود 1.12 میکرون‌متر اندازه دارد هم باید کارایی خود را در ثبت تصاویر مناسب، نشان دهد؛ اما نتیجه‌ تصاویری هستند که بافت نویز زیادی دارند، همچنین شفافیت و نور مناسبی هم در آن‌ها دیده نمی‌شود. در مجموع باید گفت کیفیت تصاویر بد نیست؛ اما حرفی هم برای گفتن ندارد و چنگی به دل نمی‌زند.

خرید گوشی با برند‌هایی که گمنام بوده‌اند؛ اما به‌مرورزمان پیشرفت داشته‌اند و برای خود نام و نشانی دست‌و‌پا کرده‌اند، جذاب به نظر می‌رسد. چرا که این برند‌ها برای رسیدن به چنین شهرتی، محصولات خود را با قیمتی پایین‌تر در مقایسه با قیمت محصولات مشابه با برند‌های معتبر، روانه‌ی بازار می‌کنند. شیائومی Mi4 با طراحی و رابط کاربری منحصربه‌فردش بین گوشی‌های میان‌رده حرف‌هایی برای گفتن دارد و با توجه به بازه‌ی قیمتی‌اش یکی از گزینه‌هایی مناسب برای خرید است. ویژگی‌ها و امکانات مهم دیگری که این گوشی را به یکی از بهترین انتخاب‌های موجود تبدیل می‌کند، نمایشگری 5 اینچی با تراکم 441 پیکسل بر اینچ، دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی، سخت‌افزاری بر پایه‌ی تراشه‌ی اسنپ‌دراگون 801 همراه با سه گیگابایت رم است. اما مواردی مثل پشتیبانی از یک سیم‌کارت و عدم اتصال به اینترنت نسل چهارم را هم می‌توان در لیست نقاط ضعف این گوشی قرار داد. البته باید عدم پشتیبانی از کارت حافظه‌ی جانبی و حافظه‌ی داخلی 16 گیگابایتی همراه با نسخه‌ی پایین اندروید را هم هنگام خرید این گوشی در نظر گرفت.

 

 

 
 

http://sellplace.wopress.ir/wp-content/uploads/sites/35/2016/12/telephone_buy.gif