گوشی موبایل شیاومی می 5 64 گیگ

شیائومی وقت زیادی صرف طراحی می 5 کرده است. طراحی این محصول از طراحی خانواده ردمی نوت‌ها الهام گرفته و البته شیائومی سعی کرده است این محصول را تا حد امکان سبک و جمع‌وجور سازد.جنس بدنه از فلز است و قاب پشتی محصول منحنی شده تا دست گرفتن آن راحت‌تر باشد. البته شیائومی نسخه‌ای دیگر برای می 5 نیز تولید می‌کند که آن را می 5 پرو نامیده‌ و بدنه‌اش از سرامیک ساخته شده که سختی آن دو برابر شیشه و فلز است.
شیائومی در می 5 از چهار دکمه استفاده کرده است: دکمه هوم، دکمه پاور و دو دکمه کنترل صدا!کمه هوم روی پنل جلویی دستگاه و زیر نمایشگر قرار دارد و سایر دکمه ‌ها در سمت راست گوشی هستند. 
وزن این گوشی 129 گرم است؛ یعنی می 5 تقریبا 14 گرم سبک‌تر از آیفون 6اس است و در زمره سبک‌ترین گوشی‌های هوشمند قرار می‌گیرد.ضخامت محصول 6.95 میلی‌متر است که می 5 را جزو گروه گوشی‌های باریک قرار می‌دهد. حاشیه‌های کناره نمایشگر بسیار کم است، طوری که می‌توان شیائومی می 5 را گوشی بدون حاشیه قلمداد کرد.نمایشگر محصول 5.15 اینچی است و رزولوشن 1920 در 1080 پیکسلی دارد. عملکرد شیائومی در جای‌گذاری نمایشگر به‌حدی خوب بوده که این گوشی حال و هوای گوشی 5 اینچی را به کاربر القا می‌کند.روشنایی (Nit) نمایشگر 600 است؛ یعنی شیائومی می 5 می‌تواند زیر نور بسیار خوب عمل کند. البته این قابلیت فقط به‌دلیل نیت محصول نیست، بلکه تکنولوژی Sunlight Display نیز باعث می‌شود نور نمایشگر زیر نور آفتاب بسیار بیشتر از سایر گوشی‌ها باشد و کاربر هنگام نگاه کردن به نمایشگر زیر نور خورشید با مشکل خاصی روبرو نمی‌شود.73 درصد از پنل جلویی گوشی به نمایشگر اختصاص یافته که این عدد نشان می‌دهد کاربر هنگام استفاده از می 5 تجربه‌ای بسیار خوب خواهد داشت و از زیبایی می 5 نیز لذت خواهد برد.

می 5 به سنسور اثر انگشت مجهز است. این سنسور زیر دکمه هوم پنهان شده است که روی پنل جلو قرار دارد. شیائومی زمان زیادی صرف کرده تا بتواند این سنسور را طوری زیر دکمه هوم قرار دهد که مشکلاتی نظیر بیرون زدن دوربین یا کم شدن نسبت نمایشگر نسب به بدنه پیش نیاید.

مشخصات کلی :

وزن :129 گرم 

تعداد سیم کارت: دو سیم کارت

سیستم عامل :سیستم عامل اندروید, نسخه 6.0 (Marshmallow)

پردازنده:Dual-core 1.8 GHz Kryo & dual-core 1.6 GHz Kryo - Standard editionDual-core 2.15 GHz Kryo & dual-core 1.6 GHz Kryo - other editions

دوربین:16 MP

صفحه نمایش: صفحه نمایش لمسی خازنی IPS LCD, با 16 میلیون رنگ

 

http://s5.picofile.com/file/8285503692/qs45r47y.png